Tuesday, June 14, 2011

Storm Rider... Kenangan Mengusik Jiwa



The Storm Riders is a 1998 Hong Kong film based on the manhua series Fung Wan by artist Ma Wing-shing. Directed by Andrew Lau, it starred Ekin Cheng as Wind and Aaron Kwok as Cloud. The plot involves two children, Whispering Wind and Striding Cloud, who become powerful warriors under the evil Lord Conqueror's tutelage

Semalam sawan jap tengok citer ni kat tv! After a long time...baru tengok balik cerita ni....wendu babe!! Citer ni ada nostalgia tersendiri tau......

Dari cerita ni la ....lahirnya PUTERIAWAN!

Masa tahun 1998 tu .... dalam tahun tu, aku rasa aku tdo bape jam jer sehari...sebab malam-malam slalu chatting!!!! Bonda Hajah memang asik melenting jer sebab tiap kali bangun tengah malam...confirm nampak seko makhluk tercongok depan PC!!! Kalau x kuat iman ...memang pengsan Bonda Hajah...he he he...

Aku rasa zaman2 tu ...IRC, ICQ....apa tah lagi....sangat fames ames dek non....seyess!!! Tp zaman tu blom ada broadband...tu pasal ley chatting malam-malam jer...lau tidak...asik engaged jer la telepon rumah!! Almaklumla...zaman ni bukan sumer orang mampu pakai tipon bimbit yang gabak tu ha  ha ha

 **Cuba ko bayang kalau dia ada lebih dari 1 phone...mana nak letak yer...kok letak dalam poket...muat ker??**

Berbalik ke cerita asal usul nama PUTERIAWAN ni.....

Dek kerana kegilaan aku terhadap watak Cloud lakonan si Aaron Kwok ni ... aku pun mengabadikan nama dia as my nick name masa chatting ...tp aku melayukan ler nama ni...jadik la AWAN. Yang tak syioknya...ramai pulak awek2 yang menegur aku masa chatting tu...eh eh...diorang ingat aku ni jantan ler plak....adeeeeehhh.....

Tu satu hal...yang jantan-jantans ni...x abis2 ajak aku WAR (sape yang chatting kat IRC tau la pebenda jadah yang aku citer ni)..pening otak aku!

Tak bley jadik ni....pk punya pk punya pk....last2 aku amik keputusan untuk mem-perempuan-kan nick name kegilaan aku ni....

Maka...lahir la PUTERIAWAN di IRC...jangan memain babe...aku siap register lagik nama ni...I even have my own chatroom ..#AWAN...

Then dari situ...aku ada geng2 chatting (termasuk la scandal2 online ahaks)...

PedangAwan
kenkononnya Kekanda Puteriawan....lama2 jadik Kanda Dinda plak...aisshhh citer lama tu he he he...malu..... ahaks

Carlito
encik kontraktor yang tiada perasaaan...sukati dia jer...

Michelia Chempaka
penasihat Puteriawan...di alam maya n di alam nyata ...tp biasalah....Puteriawan punya telinga jenis lubang tembus kiri ke kanan...kanan ke kiri....x de stopper in between..hangin jer Cik Chempaka ni ngan aku he he he (p/s: aku sayang ko cik eheheh)

Jennipe Lopeh
ni ada pertalian sedara gak nieh (real punya...bukan virtual)

Ermmm ramai lagik...x bley recall....sorry korang....

Mesti korang tak caya bila aku kata yang panggilan Awan ni melekat kat aku bila chatters ni jumpa kat luar chatroom...maybe agak janggal untuk diorang panggil aku dengan nama aku or maybe diorang selesa dengan nama Awan...nama yang aku bahasakan diri aku bila berchatting.

Mana lak datangnya LANGIT KE 7 tu?

Korang2 yang dah lama chatting mesti tau kan FAQs bebudak hingusan slalu guna...

A/s/l pls.....

Perrrrrggghhhh!! Aku cukup nyampah kalau kena FAQ ni...!!!

Aku bosan ngan mende2 skema ni.....people who know me tau aku suka merepek meraban...jadi...untuk mengelakkan jawapan stereotype...aku pun wat la template jawapan

A: Masih muda
S: x reti2 ker tengok nick tu...dah tentu la pompuan
L: langit ke 7.....Tuan Puteriawan la katakan...

Sengal aku kan he he he

Tapi zaman-zaman tu memang meninggalkan banyak kenangan manis...kalau boleh...aku nak jumpa ballik geng2 chatting aku ni...walaupun diorang ni pala otak GILER tp ati baik...

ANDAI DAPAT KU UNDURKAN PUTARAN DUNIA....(tetiba terngiang2 lak lagu AXL’s...ermmm)

Apa2pun...aku still ingat kat korang sumer...aku doakan korang bahagia di samping family masing2...kalau ada rezeki...Insya Allah kita akan bertembung kat mana2....tp x tau la masa tu kita kenal atau x lagik antara satu sama lain...Aku mintak maaf la kalau masa chatting dulu...gurauan bangang aku ada yang menyinggung perasaan....pada aku korang memang terBEST!!

Sob sob sob.....(ni apa motif akhir cerita cam drama swasta lak nieh??????)

5 comments:

  1. :-) asal usul x bley dilupakan he he he

    ReplyDelete
  2. Cik, ko lupe seko mahluk yg penting pd zaman nih! How could u forget bout DRAGON_MALAYA??? Dia kan VVVIP dlm chat room tu. Siap de skandal ngan sahabat kite lagi!

    ReplyDelete
  3. N yes another chatter yg menyekitkan ANAK_TANTAWI!!!

    ReplyDelete
  4. ahak ahak ahak ..... aku ingat yang penting2 jer cik... nampaknya diorang x la berapa penting dalam hidup aku pada masa tu ahaks

    ReplyDelete