Monday, January 10, 2011

WHY?????????

Sakitnya pala dengan bini2 org yg x cukup umo tp dah kawin....sedapnya mulut membahasakan orang! Cik Kak...u pun amik laki orang jugak...so skang ni laki awak tu carik lain...pandai pulak nak marah. masa dulu U amik dia dr 1st wife dia...mcm ni jugak ker u kena? bukan ker u kata u pernah ter... then sbb tu u kawin ngan dia?? haa...cuba la ingat cik kak...jgn nak serang membabi buta.

Masalahnya cik kak..saya ni x tau pun dia dah kawen at the first place....dua pulak tu.Cik Kak beruntung tau ..at least dia nak gak kawen ngan cik kak. Saya ni ... camner... cik kak x kesian pun kan..saya kenal dia dr thn  2005....tiap kali cerita pasal kawin...mula la dia sakit pala...eerrmmm patut la...dlm diam dah ada 2 yer cik kak...patut la sakit pala.

Saya ni pun mangsa penipuan dia cik kak oii...so cuba la ada hati perasaan ckit masa mengarang sms tu. Kenmain sedap bahasa cik kak guna yer...tp saya malas la nak merendahkan IQ saya n kematangan saya ke tahap cik kak..21 tahun...ermm muda bangat tu (masa i 21 thn, i still bergelumang ngan buku cik kak...cik kak advance, 21 thn dah bergelumang ngan laki)...x puas enjoy yer cik kak..dah kena kawin (kena kawin ker mmg nak kawin?) Pastu ada anak pulak...dah ilang budget nak set rambut, nak bli make up yer cik kak (ayat dia tu). Dulu masa lom kawin x pernah rancang pasal ekonomi ker cik kak...cara cik kak cerita tu dah macam citer ibu mertua ku pulak adanya....dari dok berjoli katak sampai kena dok bawah kolong...ermmm cian cik kak.

Cik kak bercerita sampai citer dlm kain kuar semuanya... Kecik la, mian cam bebudak la, x puas la.cik kak, kalau dia x hebat di atas ranjang...awat cik kak rujuk balik ngan dia?

Td tu sedap2 jer cik kak kata saya menggatal lagik ngan laki cik kak...aduhai cik kak..sejak kena serang ngan cik kak...xde gilanya saya nak contact laki cik kak yg x berapa nak lelaki tu (dah kantoi trus senyap...) cuba cik kak check ngan sapa pulak dia manja2 bermsg2 tu..kalau cik kak x percaya..saya ley mintakkan salinan bil dr syarikat telekomunikasi utk senarai sms saya.saya ni berpegang pada janji kita sesama manusia...dah saya kata saya xkan ctc dia lg, xde la saya nak ctc dia lagi...susah bangat ker cik kak nak paham?

Cik kak, saya pun dpt tahu dia dah kawen sbb mintak tolong PI. bila laki cik kak dah kantoi ngan saya...dia citer la sumernya kecuali pasal madu cik kak (mekasih la banyak2 sbb bg tau yer cik kak)...sejak tu saya dah x nak menaruh harapan n kepercayaan pd dia dia lagi...tp ada sbb saya rasa mcm trikat ngan dia...cik kak tau kan pasal apa..cik kak sendiri pernah melaluinya. Dia pernah ckp dia nak cerai ngan cik kak..reason yg dia bg nak cerai...sama macam bila cik kak bukak pekung di dada masa cik kak serang saya ari tu...errmmm...tp lepas peristiwa serangan hendap cik kak tu..saya trus buang harapan n kepercayaan saya pada dia..ermm btul la cik kak ...he is not man enough!

Cik Kak, saya ni manusia biasa...ada hati n perasaan. Kalau saya tamak sangat..ada saya kesah kalau cik kak nak wat report polis ke apa kejadah? tp sbb saya ada sekelumit rasa perikemanusiaan...saya diamkan aje apa yg dilontarkan oleh cik kak. Tp cik kak harus ingat, kesabaran saya ada limit. kalau dah abis limit..saya trus jer wat report polis (uikkss terbalik sudah). Saya simpan sumer sms cik kak...setakat yg saya tau..saya x pernah threaten cik kak...tp sebaliknya..so skang ni sapa yg ada kes polis cik kak oooiii???

Cik kak, saya paham kekusutan hidup cik kak skang...bawak2 la berdoa cik kak semoga Allah menunjukkan jalan yang benar. Kaji balik apa yang perlu cik kak buat....ingat balik apa yg cik kak blaja masa g kursus kawin dulu.

Saya ni bukan xde silap..ada..tp saya dah mohon maaf kan..tp biasa la hati cik kak tengah mendidih..apalah sangat ngan ucapan maaf saya tu kan..

Apa2pun..saya doakan agar
1. Cik kak dapat ketenangan n boleh berpk secara rasional kenapa semua ni terjadi. Kadang2 pihak ketiga tu cuma berada di tempat yg salah di waktu yang salah. Tp x bermakna cik kak sempurna n xde kekurangan sehingga laki cik kak mencari yang lain adalah salah org lain ...bukan berpunca dr cik kak
2. laki cik kak di berikan hidayah n sifat kelelakian...dia kena ingat dia ada anak...maybe anak perempuan...what goes around come around...apa dia rasa bila tua nanti kalau perkara yg jd kat saya jd kat anak dia??
3. Saya dapat keluar dari kekusutan ini seccepat mungkin dan dapat memulakan hidup baru yang lebih bermakna

Insya Allah

No comments:

Post a Comment